تبلیغات
راهنمای مالیاتی شما - دولت الکترونیک و خدمات آن
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ شخصی و تحت قوانین جمهوری اسلامی میباشد

مدیر وبلاگ : عبدالله بدیع محرز
نظرسنجی
این وبلاگ تا چه اندازه راهنمای شما بوده؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اخبار مالیاتی استان ============= آخرین خبرهای اقتصادی ============ اخبار علمی-فناوری ==========
راهنمای مالیاتی شما
گسترش فرهنگ مالیات = پرداخت بموقع مالیات = مشارکت در توسعه و آبادانی میهن
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 2 آذر 1391 :: نویسنده : عبدالله بدیع محرز

امروزه امکان تعامل مردم و سازمانها به منظور دریافت سرویس های سازمانی از طریق ارتباطات غیر مستقیم و راحتر فراهم می باشد. یکی از سریعترین و مطمئن ترین بسترهای تعامل، بستر الکترونیکی است. از طریق این بستر امکان تعامل برقرار بوده و مزایای بسیاری را به همراه دارد. استفاده از این بستر نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب و متناسب با آن است. تحقق این بستر نیازمند شکل گیری نظام جامع فناوری اطلاعات است که مبنای خدمات رسانی سازمانها قرار می گیرد. در فضای الکترونیکی دولت، شهروندان از طریق مراکز خدمات رسانی و یا اینترنت درخواست دریافت سرویس های مورد نظر را اعلام و سازمان متولی ارائه سرویس، درخواست ها را دریافت می نماید. در هر سازمان با دریافت درخواست سرویس، فرآیند سازمانی ارائه سرویس فعال می شود. در هر فرآیند سازمانی، فعالیت های مشخصی انجام می گیرد و سازمان برای انجام این فعالیت ها از منابع انسانی و نرم افزاری استفاده می کند. پس از انجام فرآیند سازمانی، فرآورده تولید شده در اختیار سرویس گیرنده قرار می گیرد. بستر دولت الکترونیکی امکان دریافت درخواست های سرویس، مدیریت گردش کار و ارائه نتایج انجام و یا عدم انجام سرویس را فراهم می نماید. در این فضا امکان تعامل مردم و سازمانهای دولتی فراهم بوده و مراکز خدمات رسانی به عنوان یک عامل واسط بین سازمانها و مردم عمل می کنند. بدین صورت امکان ارائه خدمات دولت بطور متمرکز و توزیع شده بین مراکز خدمات رسانی فراهم بوده و این امر دسترسی مردم به خدمات را با صرف زمان و هزینه کمتر فراهم می کند. بدین ترتیب مراجعات به سازمانها کاهش یافته و با کاهش شلوغی سازمانها امکان پیگیری و ردیابی از طریق پرتال خدمات رسانی باعث کاهش مسافرت های دورن شهری می شود. در این بستر خدمات دولتی به صورت یکپارچه در یک مکان واحد ارائه شده و با ایجاد یک فضای مجازی، مردم با مراجعه یا از طریق اینترنت، خدمات را دریافت می نمایند. در بستر سازمانها در یک فضای آرام به ارائه سرویس پرداخته و با استفاده از داده های جمع آوری شده در این بستر امکان بهینه سازی فرآیندهای سازمانی فراهم می شود.


از مزایای این بستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:


فراهم شدن بستر دسترسی به خدمات مطلوب، مطمئن و راحت با صرف هزینه و زمان کمتر و با کیفیت بالاتر

فراهم سازی امکان دسترسی به اطلاعات به طور کامل، نظام مند و پوشا

فراهم سازی بستر تعامل مردم، دولت و سیستم ها

امکان بهره برداری بیشتر از سیستم های سازمانی و نرم افزاری

فراهم سازی امکان ارتباط سازمانها با هم

افزایش بهره وری و امکان بهینه سازی ارائه سرویس ها

کاهش مسافرت های دورن شهری و جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان مردم و دولت

رشد فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانها و مردم





نوع مطلب :
برچسب ها : دولت الکترونیک، خدمات آنلاین، مالیات خودرو،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب